Vad har jag pysslat med idag då?

Jodå. Jag kom i tid till terapin. Det tar precis 40 minuter med moped in till La Stada. En väg man åker med skräckblandad förtjusning eftersom det blåser förbi bussar och långtradare titt som tätt.

Själva terapin gick bra. Vi kom fram till lite saker jag behöver tänka på, bland annat att jag ska tänka på hur jag andas även när jag inte är helstressad för då är det redan försent. Sen satt vi och tjattrade lite om ditten och datten. Ett på det hela lyckat besök.

Sen styrde jag kosan till den nyöppnade ICA butiken som är så nyöppnad att den faktiskt öppnade i dag. Men det var ett misstag. Jag stod i kassakön i 45 jäkla minuter bara för att köpa lite saker till katten. Men tillslut så kom jag ur fällan och åkte hem där jag fortsatte tvätta.

Nu är det en evig väntan på att matchen ska börja. Men under tiden så hade jag tänkt mig hinna med att äta bland annat.

Sen försöker jag lära katten att använa kattluckan till hennes låda. Det går sådär kan jag tycka. Lite rivsår har jag till och med fått. Att det ska vara så svårt att fatta sig på den där simpla luckan. Men nu har hon i alla fall lärt sig hur man kommer ut. In är det svårare med så jag kanske kan räkna på kattpink på golvet i badrummet igen. Men jag ger mig inte. Till slut så borde hon väl fatta tycker jag.

Nä, mat var det ja. Det var en av de där sakerna vi pratade om på terapin, att jag måste skaffa mig regelbundna mattider och inte gå utan mat hela dagen och sedan vräka i mig till kvällen/natten. Likadant att jag måste har en väl fungerande dygnsrytm för att må bra. Jag vet ju allt det där redan men ska väl göra ett nytt försök.

Man ska inte ge upp bara för att det tar emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback