Blandade känslor kring OS

Nu tänker alla, "hur fan kan karln med att gå och lägga sig igen när han sovit hur mycket som helst redan. Har han ingen skam i kroppen. Jo, säger jag då, det har jag. JAg lade mig inte alls utan i ett anfall av energi som jag inte vet varifrån jag fick den åkte jag in till La stada med Gula faran, gick på apoteket och hämtade mina mediciner och passade på att köpa några öl på systemet. Jag känner mig ledsen och ensam men vet inte varför. Kanske för att det är fredag och alla andra verkar göra något kul eller har åtminstone någon att spendera kvällen med. Men det sitter väl bara i skallen på mig.

Just nu sitter jag och tittar på OS-invigningen med blandande känslor. Det är ju underbarat vackert, men samtidigt så kan man undra över om vi nu blir förförda av terrorregeringen precis som världen blev förtjusta i Tyskland 1936. Nått känns fel och snett i det hela.

Men, jag tittar och förundras och försöker komma ihåg att det bara är tv.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Nix, jag tvärbojkotter OS i år!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback