För egen hand

Jag skulle vilja göra något med mina händer (nej inte det även om det är nog så trevligt). Förut, i ett avlägset liv för långe sedan, så höll jag på att renoverar gamla möbler, lagade och målade om dem så att det blev nytt och frächt. Kanske skulle jag börja med det igen. Mina köksstolar skulle behöva renoveras med ny färg och nya dynor. Det kanske vore nått att satsa på. Så att hjärnan fick vila lite och händerna arbeta med annat än att knappa på datorn hela dagen i ända.

Nått jag tänkt på att bygga är en ram till min säng. Som det är nu så ligger en madrass från bäddsoffan på två vanliga madrasser och de där madrasserna håller på att glida omkring på golvet hela tiden. En liten sockel och en ram vore nog ingen dum ide att skruva ihop. Så svårt skulle det ju inte vara heller. Men hur i hela fridens namn skulle jag få hem virket tro? Blir svårt att ta 2 metersbrädor på Gula faran. Tja, det där får jag lösa.

Men idag ska jag nog städa tror jag. Det börjar bli dammigt på skänken och på chiffonjen så det är dags att ta tag i det där. Men först var det affären ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback