När blir man gammal?

JAg kan inte riktigt fatta hur fort tiden går. Om två år är jag 40, mina barn är 12, 15 och 18 i år. Fan, det var ju inte alls länge sedan jag själv var 18. Känns det som. När jag tänker på någon som är 40 tänker jag på en vuxen människa som har lärt sig att ta det lugnt, som kommit någonstans i livet och som är mogen.

Sen ser jag mig själv i spegeln, ser visserligen de grå skäggstråna och några enstaka grå stänk i håret, men inte fan har jag kommit någotstans. Inte är jag mogen heller. Mest som en jättebebis som har som största intresse att sova, läsa och blogga.

Men, det är väl så att gränsen för vad man tycker är gammalt flyttas hela tiden. När jag var 18 hade jag en arbetskamrat som jag umgicks med lite på fritiden. Han var 33 och jag tyckte nog att han var bra gammal och vuxen. HA! säger jag bara. 33-åringar är ju bara barn ju, känns det som nu.

Nu för tiden så tycker jag inte att livet verkar ta slut vid 40. Min Kusin Esko är 50 och inte fan känns han gammal inte. Min morbror är 70 och pigg som en 12-åring.

Jag bara hoppas att åren mellan 38-60 inte går lika fort som åren mellan 18-40 verkar gå.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

När du tänker på en 40-åring som en som lärt sig ta det lugnt, har kommit någonstans i livet och är mogen tänk då istället: MISSEN hahaha :P



Min polare som är 43 (jag är 41) han kändes ju ungefär som ett decennium äldre än jag när jag var 18 och han var 20 och kunde köpa ut på Bolaget!!! Fan va vi kan garva åt det där idag :)

Trots att man var vuxen i bemärkelsen myndig, hade egen lägenhet och jobb och kunde köpa öl på krogen, så var det ändå en klar skiljelinje mellan honom och oss som fortfarande var barn på nåt sätt, just för att vi var tvugna att beeee snääääällt om han kunde köpa ut, den makten han hade att säga "nä, jag orkar inte gå till bolaget", HUR många gånger höll han oss inte på sträckbänken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback