Public smörja

Även folk utan tv ska betala tv-licensen över skattesedeln tycker Christina Jutterström Blodet kokar i mig. Tv-licencen är världens absolut värsta idé överhuvudtaget. Jag avskyr blotta tanken och ska det nu bli ännu värre, att även folk som helt enkelt inte har tv ska behöva vara med och betala gör mig än med upprörd. Jävla dödgrävarmentalitet.

Här ringer det titt som tätt och frågas om jag itne har tv. Nej säger jag då. "Men visst måste du ha tv". Nej, jag har inte haft råd att köpa en tv efter min skillsmässa säger jag då. Det är inte alltid de nöjer sig med det heller.

Nu är det ju så att jag ljuger något alldeles förfärligt. Visst har jag tv. Både i datorn och en alldeles äkta tv som jag fick av Hjulia. Men för tusan. Jag tittar på Simpson, Family guy, Jordan, rättsläkare och Numbers. Det enda jag ser på svt är Morden i Midsomer. Nä, släpp in reklam i public service. Det finns ju redan, men kallas sponsring.

Arg. Jättearg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback