Sjuk i själen

Jag tror att det jobbigaste med panikångest är det irrationella i det hela. Jag menar, jag är livrädd för något som inte kan hända. Jag vet att det inte kan hända, men likt förbannat så är jag livrädd för det, så rädd att kroppen då och då får tuppjuck och blir som en maskin som rusar helt utan kontroll. Det är om om kroppen och själen och tanken vore tre helt skilda ting som inte kan prata med varandra, inte kan komma överrens. Jag vet en sak, känner en annan och tänker en tredje.

Tja. Någon dag så kanske jag kan kalla mig frisk men just nu känner jag mig faktiskt rejält sjuk i själen.

Kommentarer
Postat av: urban cat

Usch å fy!

Den onda cirkeln: Rädsla för rädsla som skapar rädsla för ännu mer rädsla å sen har man framkallat nästa panikattack!



Nä, hoppas du blir friskare i själen snart för det där e ju tvär jobbigt!

Postat av: WoB

Yeps, det är då ingen dans på rosor när hjärnan fått för sig nått tokigt.

2008-08-30 @ 01:02:54
URL: http://wob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback