Att putsa på slottet

Det är fan i mig helt otroligt att det kan bli så in i bomben smutsigt och stökigt och vidrigt och eländigt och bedrövligt i en liten lägenhet bara man tittar bort i några veckor. Men, nu börjar det likna nått i alla fall. Nu återstår bara att damma i vardagsrummet, dammsuga detsamma och sängkammaren sen kan jag gå på med moppen. Det hela har varit mycket intressant. Jag har fått en rad förklaringar på några mycket märkliga dofter som hängt i luften i de olika rummen. Det är märkligt vad som kan börja växa i en påse potatis om den ligger på fel ställe. Synd man inte fiskar för jag hade nog haft nytta av de där maggotsen.

Nu ska jag nog ta en paus i det hela och ta mig till affären och fylla på ciggförrådet lite. Sen får jag väl göra det allra sista i städningen sen får jag se om jag troppar av till stora staden eller sätter mig på aslet och bara vilar. Jo jag vet, ni behöver inte säga det. Såklart att jag kommer att sätta mig på arslet. Men ibland så slår även jag mig själv med häpnad. Speciellt i tider när det bara är några dagar kvar till julafton och jag inte har köpt ens den allra minsta julklapp än. Det börjar liksom brådska.

Håhåjaja. Aldrig får man vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback