Ekonomi

Bostadsmarknaden faller. Jaha. Tja, jag äger inte en endaste lilla bostad i världen. Men ärligt talat, är det konstigt? Jag har liksom inte fattat vad som hände under en 5-7 år där. Jag köpte min lilla bostadsrätt 2000 för 3 papp eftersom ingen jäkel ville ha den. 4 år senare sålde jag den för 55000 och det enda jag hade gjort var att måla om lite här och där och betalat min avgift troget varje månad.

Hjälp. Såg jag på samma lägenhet för någon månad sedan så gick de för 150000. Vad hände? Jag kan för mitt liv inte förstå mig på ekonomin i världen. Samma sak, fast så mycket mer pengar. Så att priserna faller är väl inte så konstigt eftersom de faller från en punkt när det bara var luft och intet.

En mycket märklig värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback