När man lyssnar

Ärligt talat. Har vi fattat vilka tider vi lever i? Jag är säker på att jag inte gjort det. När man läser och lyssnar till nyheterna så finner man att världen faktiskt är i finansiell brand. Säkra saker, som fordonsindustrin, vacklar, faller medan vi förbereder oss för julen. Aktiemarknaden är mer eller mindre bankrutt och flämtar i eldens sken och jag vet banne mig inte hur jag ska ställa mig till det hela. Jag har, minst sagt, varit äcklad av de senaste årens helt ohöljda dyrkan av mammon. Inte för att jag inte tycker om pengar, för jag älskar pengar. I min ficka. Men hur i hela fridens namn kan man betala ut miljoner till företagsledare när företagen har gått knackigt? Jag fattar inte. Dessutom så har jag med yttersta motvilja sett på hur synen på våra medmänniskor ruttnat och blivit så förbannat urholkad att man inte ens har förstått att människan inte är en maskin och att folk, levande kött och blod, med familjer och vänner och liv blir sjuka. Så sjuka att de inte hinner med i dagens samhälle.

Allt det där verkar vara i förfall. Men det är då sanneligen inte värt det. Alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback