Ska de bugga mina stumpor med?

Regeringen förbereder en ny kontroversiell lag om lagring av trafikdata. Jo, jag trodde väl att det var en feberdröm i morse när jag läste om det här eländiga eländet. Men det verkar vara på allvar. Herreje. Det är som om världen vaknat upp och förstått att folk, skurkar, ringer till varandra. Så nu ska det banne mig övervakas, kontrolleras. Rättvisa skall skipas. Polisen gnuggar händerna för att de får leka filmpoliser på riktigt, precis som de gör i USA och vi andra ska bara svälja och ta emot.

Jag vet inte vad som hänt. För allt detta hade ju varit totalt omöjligt för 10 år sedan. Men nu kan visst vad som helst hända och det är liksom inte så att vi kan välja utan det är TVINGANDE EU-direktiv. Så det är inte tal om att vi ska ta ställning till det hela, utan det ska bara genomföras. Utan pardon, utan diskussion även om man nu låtsas diskutera det hela.

Nä fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback