Sur som satan

ok, jag erkänner. Jag är sur som ättika och letar bara efter anledningar till att hetsa upp mig. Jag knatade ut till köket och letade upp en termometer och tog tempen, bara för att jag ville ha en siffra på hur sjuk jag var. 40 jäkla grader. Samma 40 grader som ständigt tycks jaga mig när jag får den allra minsta lilla luftvägsinfektion. Andra får 37,8 grader men jag ska få 40. Jag orkar inte ens tänka på eländet utan bara lägger mig till ro med en tanke på att livet kan ta slut om min kroppstempreratur ökar med 1 ynka grad. Så kroppen värker, huvudet dunkar och jag känner mig skönt flygig och märklig. Jag vill gärna veta varför jag ska bli så ynka sjuk varje gång jag ger mig ut i världen. Det räcker tydligen att jag ställer mig på en buss och råkar andas in en gnutta virus.

Så, jag är sur som satan. Vill bara bråka, skulle helst vilja ställa mig på balkongen och skrika fula ord men jag har ett rykte som trevlig och stillsamt att tänka på.

Sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback