Boota om systemet

Ojojoj. Hjärtat rusar i kroppen på mig. Händerna och fötterna är våta av svett. Jag darrar och är spänd. Sova? Glöm det. Mår riktigt ruggigt. Undrar om det är den vanliga ångsten eller efterverkningarna från mitt lilla äventyr. Skulle kunna betala 50 spänn för en halv folköl. Nått som tar ner nivån lite. Men nått sånt har jag inte att ta till så jag får klara mig utan. Bäst så i vilket fall som helst, det vet jag ju för alkohol späder bara på ångest i det långa loppet.

Men det vore gott att komma ner lite i varv. Tröjan år precis blöt på baksidan. Jag har redan bytt tröja två gånger i kväll. Men jag ska lägga mig ner nu och försöka sova lite, i nån timma i alla fall. Kanske vaknar jag lite piggare. Jag hoppas det i alla fall.

Det känns botten att må såhär. Jag känner mig lite fången i mig själv. Vore gott att ta ett litet kliv ut från sig själv liksom så att man kunde titta på sig självt objektivt och kanske kunna fånga problemet. Som är nu så är jag fullt upptagen med att tycka synd om mig själv allt medan min fysiska kropp fått tuppjuck och blåser på som om världens alla faror hotar mig trots att jag bara sitter på sofffan i vardagrsummet och skriver på datorn.

Nä, sömn var det. Bara nån timma, för att boota om systemet så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback