Generad och bortgjord

Hemtjänsten var här och hämtade morsans tvätt. Det känns ruttet eftersom jag bor här och givetvis borde tvätta åt morsan. Men nu har hon fått för sig att jag inte vill göra det så nu har hon beställt den tjänsten från kommunen. Så jäklka onödigt eftersom jag sitter här än så länge.

Givetvis hittade hon inte myckln till tvättstugan och när jag plockade upp den ur fickan fick jag bara en utskällning om hur slarvig jag är med allt inför hemtjänstpersonalen. Men jag har ju den nyckel eftersom det går till ytterdörren och jag lämnade ifrån mig nyckel till morsan efter vårt bråk när jag flyttade ner till stugan i några veckor. Den går som sagt till ytterdörren sen får jag ringa på för att komma in. Hade jag vetat att det skulle tvättas idag hade jag givetvs hängt upp nyckel i nyckelskåpet före de kom.

Jag blir förbannad och besviken på min mor som kallar mig slarvig inför främmande männiksor. Jag är så trött på att hon bara klankar ner på allt, allt jag gör. Det har alltid varit så. Kom man hem med en 4 i betyg så sade hon bara att "varför kan inte du få 5or som alla andra kan"? Efter att jag läst till mitt drömyrke i 3 år och slitit som ett djur för att bli sjuksköterska sa hon att "du skulle ha blivit apotekare istället": Mina egna val duger aldrig.

Men denna gången tänker jag inte låta den här oförättet ligga och bubbla utan konfrontera henne med det direkt. SÅ vi slipper storbråk om några veckor istället.

Så får vi se vad det blir av. Men det vore roligt om tant mamma någon gång tänkte sig för innan hon pratar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback