Att glömma för en stund

Hua vad otäckt. Jag var i affären och köpte lite bröd, margarin, en ostbit och lite sill och potatis plus cigg och det hela gick på en svindladen summa. Snart är alla socpengarna slut eller i alla fall är det rejält mycket mindre. Hur i hela fridens namn ska man kunna äta mot slutet av månaden tro?

Tja, jag får väl kanske åka in till La Stada där man finner affärer med betydligt billigare priser, för det är rätt så dyrt här. Men, inget som inte har något gott med sig. Det var underbart att komma ut lite med Gula faran. För en liten stund så glömde jag att jag mår dåligt och bara njöt av den svalkande vinden och den blå himlen. Fantastiskt. Jag hoppas att det kommande regnvädret som SMHI har lovat till helgen helt enkelt inte kommer utan håller sig borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback