Det är kallt i landet Sverige

"För att kunna vara fortsatt sjukskriven efter 2,5 års sjukskrivning måste man i princip vara döende.

Så har Försäkringskassan tolkat det nya regelverket som trädde i kraft den 1 juli, rapporterar flera medier."


Var det verkligen ett sånt samhälle folk ville ha när de röstade på Alliansen? Alla dessa självgoda männiksor som anser att eftersom de går till jobbet när de är förkylda eller mår lite allmänt nere så bluffar alla de som är sjukskrivna så klart. Dessa samhällets paria som lever lyxliv medan andra sliter i sitt anletes svett. Jodå, jag känner till dem, de blåklädda kontoristerna, mekanikerna och direktörena. De som tappat känslan för sin medmänniska och mäter alla andra utifrån sina egna förutsättningar och glömmer att livet kan uppfattas på olika sätt av olika indiviner och att var och en är unik..

 

Visst är det underbart. Själv är jag väl medveten om att jag troligen är rökt. Problemet är bara att jag inte blir mer arbetsför för att jag blir utan pengar. Bara uteliggare eller beroende av socialen. Man blir inte frisk för att man blir vräkt eller utan pengar. Men det är ingen idé att påtala det för hela Svenska folket kräver att sådana parasiter som jag ska försvinna så att de kan få skattelättnader för villan och bilen.

 

Det känns lite hopplöst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback