En bra dag tro?

Hm. Det är rätt så varmt här i min lilla lägenhet strax under taket. Alla fönster står på vädring men det gör inte saken mycket bättre då det helt enkelt inte blåser så mycket som det allra minsta. Dammtussarna på golvet ligger där de ligger och värmen är lite lagom klibbig sådär. Men men. Bättre det än att man sitter och fryser förstås.

Kaffet står på bryggning och jag har det tämligen bra. Ångesten som överföll mig i morse är som bortblåst, gudskelov. Jag funderar på att åka till affären och handla nått gott att äta. Eller i alla fall nått att äta. Men det kan vänta lite till. Den är ju öppen i två timmar till så.

Det verkar inte finnas nått bra på tv i kväll så kanske skulle man satsa på att leta genom dvd-samlingen efter en bra film och ta det lite lugnt framför datorn. I morgon hade jag tänkt mig att hälsa på tant mamma lite. Det var ett tag sedan jag var där nu. Allt ingår i min kampanj för att bli en bättre son och människa. Jag försöker ringa om inte varje dag så i alla fall varannan eller så. Det går sådär. Men jag har i alla fall ökat frekvensen på ringande ordentligt. Man vet ju inte hur länge man har sin gamla mamma i livet har jag kommit på.

Jag får nog gå över lägenheten med dammsugaren idag med. Det spelar ingen roll hur man städar när man har en liten pälsboll i hemmet som dessutom släpper ifrån sig ännu mindre pälsboller som ligger i hörnen i varje rum. Det går på ett kick det där har jag märkt.

Vad jag ska göra förutom dessa triviala sysslor? Tja, dricka kaffe, röka cigaretter. Lite som vanligt liksom. Kika runt på nätet. Inte värre än så.

Det verkar bli en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback