I valet och kvalet igen

Nädå. För glad får man inte vara för länge inte. Såklart. Jag tvättar som sagt och jag tänkte att jag slänger ner mina vita favoritsneakers i maskinen så att det blir vita igen. Det brukar ju funka så bra så. Men idag så lossnade hela innersulan och det stöddämpande materiealet pös upp som en liten ballong. Ok, det var inga dyra skor, men jag gillade dem skarp. SÅ nu hoppas jag att det går att pilla ner allt igen när skorna torkat. Med lite tur så kanske det går bra. Kanske skulle man ta på sig dem medan de fortfarande är våta så att de formas efter foten. Tja, där fick jag nått att lura på.

Nu är i alla fall tanken att jag ska ta Gula faran i expressfart till affären för att köpa cigg och några pilsner. Jo, pilsner sa jag, tro det eller ej. Jag lägger mina sista ören på öl. Men jag har räknat ut att jag får ta bussen i morgon om jag ska handla i stan och då behöver jag lite att peta i mig. Tror jag. Fast jag har inte bråkat färdigt med mig själv om det hela än. En del av mig tycker att jag är dum i huvudet som leker med elden, en annan del, missbrukardelen i mig, tycker att "va fan, en pilsner eller två kan ju inte skada. Mycket".

Tja, det är jag som får lida om det går till överdrift. Risken finns ju att jag redan idag tycker att jag kan ta en till Morden i Midsomer. Bara smaka lite, så sitter man på sängen i morgon och ångrar vartenda lilla droppe.

Äh att allt ska vara så svårt när man är missbrukare. Inget blir lätt och jag är expert på att lura mig själv att det går bra denna gången. Men det där med bussen vet jag annars inte hur jag ska lösa. Prova att bara åka säger den irriterade läsaren som tycker jag är pantad som ens funderar på att dricka.

Nä det här får jag fundera över medan jag åker med Gula faran. Lite frisk luft kanske löser upp tankeknutorna lite. Eller snarare löser upp suget, för det finns där det med måste jag ju erkänna. Det handlar inte bara om att åka buss, dummare än så är jag ju inte att jag inte inser det.

Som sagt. Lite frisk luft kanske löser det hela.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Känner igen mig och förstår precis!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback