In och ut ur bastun

Ah. Äntligen lite svalka. Ett tag var det helt otroligt varmt här i lägenheten. Då tog jag och satte Chips i sele och så gick vi ut i trädgården där vi kunde finna skugga och lite ljumna vindar. Chips skrotade omkring i buskarna medan jag låg på gräsmattan och flämtade efter luft. Lite äventyr för en katt är inte fel, det märkte jag på den lilla pälsbollen som njöt så det tjöt om det.

Efter det gick vi upp igen och sedan dess har jag suttit i shorts med en fläkt blåsande på mig och tittat på tv. Men nu börjar det bli lite vettig värme här inne. Smart som jag är (*asg*) så drog jag ner persiennerna redan idag så att det kanske håller solen borta i nån timma i morgon. Så kanske man inte behöver vakna halv 6 igen. Om nu katten låter mig sova så länge.

Men nu är det nog dags att avsluta den här dagen. Det tar på krafterna att befinna sig i en bastu en hel dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback