Mellan regnet

Nä. Nu är vädret för tråkigt har jag bestämt. Så jag har mailat regeringen om lite bättre väder. Så det borde väl dyka upp snart kan jag tro. Eller?

Dåligt väder kan jag klara mig utan en dag som denna. Det var ju så fint och varmt och behagligt i morse, varför kunde inte det hålla i sig? Hur i hela fridens namn ska man kunna planera nått när vädret svänger hit och dit som en drucken humla? Lite sol och värme är väl inte för mycket begärt när man bor i ett land där solens persienn åker ner i september och håller sig nere till mars. Nu när folk har semester och allt. Inte ett år till med evigt regn tack.

Men det är som det är med den saken. Så man får hitta på saker att göra inomhus istället. Läsa, städa, titta på tv, såna saker. Under tiden faller, rinner, livet iväg som en porlande vårbäck. Allt medan rynkorna växer och man får mer hår i näsan än man klarar att ta bort.

Men jag ska som sagt göra det bästa av det hela. Lägga mig för att läsa tänkte jag. Det kan väl inte vara fel? Sen får jag passa på mellan regnskurarna att ta mig till affären med, för att köpa den eviga mjölken som tycks ta slut samtidigt som jag ställer in den nya kartongen i kylskåpet. Dags att börja dricka kaffe utan mjölk kanske? Näe, där fick jag nått att fundra över.

Bra, så har jag lite att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback