Min dag än så länge

Jodå, jag somnade några timmar tills det var dags att möta upp boendestödet och vi satte oss i rastplatsen här ute på gården och snattrade bort några minuter. Det känns gott att veta att de kommer och drar ut mig vare sig jag vill eller inte. Då kommer jag utanför väggarna minst en gång i veckan i alla fall.

Nästa vecka, på måndag, är det dags att åka in till La Stada och ta de där blodproverna som jag måste visa upp för socialstyrelsen. Då kommer boerndestödet ut till Viskafors och hämtar mig. Annars vet ingen hur det skulle gå att ta mig till staden eftersom det hela är så beroende på dagsform.

Nu måste jag sätta mig på Gula faran för att åka in till Apoteket i stan så att jag får mina mediciner. Men det blir väl kanske en trevlig liten tur på mopeden. Vädret är ju bra så det finna inget som talar mot en skön tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback