När jag kom utanför lägenheten

Jojomen. Här har man varit ute i solen med Gula faran. Tog svängen förbi affären innan jag fortsatte mot den närbelägna sjön. Men när jag kom fram var det sådär otäckt mycket folk där så jag bara snurrade runt lite på parkeringen och tittade mig omkring. MEn om det blir fint väder i morgon så ska jag ta mig dit med lite dricka och en bra bok. Skit samma om folk undrar vad jag är för någon.

Det hela är ju ännu mer patetiskt när man betänker att jag bara är ännu en fet farbror och vad i hela fridens namn finns det för anledning för mig att tro att någon överhuvudtaget skulle bry sig om mig. Storhetvansinne ligger för mig märker jag.

Efter det har jag druckit en och en halv liter Cola, ätit upp resterna av kycklingen och envist grävt vidare i den där magiska potatissalladsburken. Jag tror att nivån börjar sjunka nu, men å andra sidan är jag äcklad bara jag tänker på potatissallad. Men har jag betalt för den ska den ner.

Nu ska jag sätta mig på balkongen och njuta av de sköna kvällsfläktarna som börjat vina i luften. Sen får vi se vad jag hittar på för sexiga och spännande äventyr här ute i Viskafors.

Kommentarer
Postat av: Lottet

Det är bara i din hjärna tanken finns att där finns en ensam stackare som måste bada ensam. Min man jobbar sommartid mer än jag, självklart tar jag mig till stranden och solar och badar. Det finns fler som är ensamma och det ger ju snarare en chans till lite snack. Go for it du behöver sommaren!

2008-07-27 @ 23:23:21
Postat av: WoB

Jo det är så sant som det bara kan vara. Jag har badat ensam så många gånger under alla de åren jag jobbade i vården och arbetade obekväm arbetstid, sk OB, eller Obehaglig tid som jag brukade kalla den. Då var det ofta att man fick sitta ensam på badplatsen. Så du har så rätt så rätt. Men de flesta av mina problem sitter i skallen. MEn i morgon ska jag ta mina badbyxor och åka till Storsjön och bada vare sig jag vill eller inte. Eller om jag åker hela vägen in till La stada och badar på min vanliga plats. Men bada ska jag. Lovar :-O)

2008-07-27 @ 23:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback