Om jag vill vara naken

Min enda stackars krukväxt har dött en förtidig död. Jag fick den av min dotter på min födelesedag och jag har vårdat den ömt. Men trots det så är det så död en växt bara kan vara. Men jag hittade ett grönt blad på den sorgliga varelsen så jag hoppas att den tar sig igen. Jag tror att jag övervattnat den stackaren så nu ska jag vara ytterst sparsmakad med vatten och se om den tar sig. Kanske borde man plocka bort de döda bladen men jag vågar inte pilla på den som läget är just nu. Vi får se om de sprirande bladen tar sig.

Annars har jag inga blommor och inga gardiner i lägenheten. Jag har gardiner nerpackade i källaren, men inga gardinstänger, eller snarare inga fästen till de gardinstänger jag äger. Men jag har liksom vant mig. Det är öppet och ljust utan gardiner och blir det för ljust eller varmt så är det ju bara att dra ner persiennerna. Jag funderar på att skruva ner de fästen som sitter på väggarna för så länge de hänger där så är det så uppenbart att något fattas.

Sen är det ju en fördel att jag inte har någon insyn alls här i min lägenhet. Jag kan springa omkring naken om jag skulle få för mig det. Men jag är rädd om katten och vill inte utsätta henne för den synen. Men jag skulle kunna om jag ville.


Kommentarer
Postat av: ak

vad är det för gardin stänger du äger?

2008-07-05 @ 19:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback