Orkeslös

Nä. Än har jag inte fått någon ordning på den här dagen. Suttit och messat lite med K på msn, pratat med tant mamma i telefonen, rökt några cigg. Tittat på Björn Gustavsson på Youtube och inte mycket mer.

Lite hungrig är jag med, mitt i allt. Så jag borde väl göra lite mat kan jag tro. Valet står mellan att koka makaroner eller koka potatis. En tur till affären vore inte helt fel. Men först får jag sätta lite snurr på hjulen här i hemmet. Tvaga min trötta kropp och få upp farten lite. Hur nu det ska gå till? Det känns som om jag tankat systemet med fel bränsle för det baktänder hela tiden. Just som jag ska resa mig upp ur fåtöljen så överfalls jag av en förlamande trötthet. Nått är helt enkelt fel för inte ens jag brukar vara såhär trött. Såkert nån evig infektion som tagit säte i min kropp och bara väntar på att bryta ut. Jag brukar ju bli svårt sjuk på sommaren. Ett år var det lunginflammation, ett annat hög feber och trötthet, ett år var det halsinfektion. Så det är inte helt omöjligt att det kan vara så i år med.

Men än så länge så känner jag som sagt inte av något annat än en förlamande trötthet. Märkligt när man just har sovit 18 timmar. Man tycker att man borde vara utvilad då.

Nä, en kopp kaffe, en cigg och sedan duschen. Sen får jag se vad jag tar mig till. Jag har ju lovat att åka till Kusin Esko för att beskåda den nya bastun med. Får se om jag pallar det idag. Fast om jag gör det kan jag passa på att handla på ICA MAXI med och det blir bra mycket billigare än att handla här hos den lokala TEMPO-affären. Nja, vi får se vad det blir av allt. Men först en allmän uppryckning av min kropp, ansa skägget lite och löga mig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback