På jakt efter svalka

Jag fortsätter på inslaget ämne. Det skulle visst bli varmare idag än i går. När jag tänker på det så tittar jag på Chips som ligger och flämtar och tänker att "vilken jäkla tur att man inte har päls". Det vore ju nedrigt att ha en massa värmande hår över hela kroppen. Nu skulle hon behöva en liten dragkedja på magen så att hon kunde ta av sig pälsbeklädnaden.

Själv skulle jag behöva kunna ta av mig min tjocka mage, men den sitter lika fast som Chips päls gör. Så vi får gå här och lida lite lagom.

Tror jag ska ta mig en kopp kaffe, duscha, klä på mig och ge mig ut, kanske bort till sjön och sätta mig under ett träd för lite svalka. Just nu längtar jag efter det lilla träslottet mer än jag gjort på hela sommaren. Att sitta i solen eller ligga i skuggan, ta en promenad till badplatsen och ta sig ett svalkande bad bland barnfamiljer och ungdomsgäng.

Jaja, jag får hitta nya smultronställen, helt klart. Borde väl inte vara omöjligt. Inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback