Tankar om pengar

Det ska bli ett nöje att skicka iväg alla räkningar i morgon, bort alla världens väg. Få lite ro i sinnet och veta att det inte står någon indrivare eller delgivningsman utanför dörren. Nu ska jag bara njuta av känslan så länge jag kan. Den allra sista (lånade) hundrappen skall jag köpa kattmat och cigaretter för tänkte jag. Kan vara gott att komma ut lite i solen med.

Jag känner nu vilken press jag levat under de sista månaderna. Det är som om det riktigt känns i kroppen hur vissa spänningar släpper och axlarna åker ner till under öronen där de ska sitta. Så gott så gott.

Jag har många gånger varit i ekonomiskt trångmål, men aldrig som denna gången. Det har mest handlat om att vända och vrida på slantarna och någon gång låna lite pengar där jag kunnat. Men inte varit helt utan inkomst. Inget att rekomendera kan jag lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback