Underbara sommar

Det är rätt så varmt här under taket. I köket kokade nästan kaffet innan jag satt i sladden så jag drog ner persiennerna för att skapa lite skugga därinne. Men mitt sovrum är svalt som tur är. Det är huvudsaken för det finns ju inget svårare än att försöka sova när det är för varmt. Visserligen har jag en fläkt därinne ifall det skulle krisa men ändå.

Men livet är underbart när det är sommar. Alla problem blir så mycket mindre även fast de är stora. Solen skiner, himlen är blå, syrsor spelar och flugor flyger lojt i luften. Själv känner jag mig mild och snäll i själen. Nu fattas bara några öl, en grill och lite gott kött att lägga på kolet. Men man kan inte få allt är jag rädd för. Så jag nöjer mig med att betrakta den stilla Viskan som flyter genom landskapet utanför mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback