Vad vet jag?

Tänk. Ibland vet jag inte om jag är lycklig eller (o)lycklig. Det blir liksom ingen skillnad för mig. land Samma fladder i bröstet, samma dunkande puls. Samma höga känsla, samma djup. Hey, jag har ett nytt klagomål. Ett riktigt. Mitt liv är kaos. Det lär finnas en fin teori om det. Kaosteori. Sånt som kloka männiksor bryr sin panna om. Min panna bryr sig bara om nästa andetag. Nästa tår och nästa skratt.

Jag vet inte. På riktigt. Ärligt talat. Som ett nyfött barn står jag inför livets oändlighet. inför valet mellan vatten och sprit i glaset, runt kroppen och i själen. Ett nytt klagomål. Bryr ni er? Bryr du dig? Hör du ens mig? Tänker du på mig när du sover, när din skalle är tom på tankar kring göromål och ditt eget bästa? Jag finns här, vinns här. Jag är din att ta. Bara plocka mig som en mogen frukt från kunskapens träd.

Tänk. Ibland vet jag inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback