Ännu en egen favorit i repris

En text jag skrev för några år sedan och som jag tror jag lagt ut förut på nån blogg. Den ingår i en liten novell som kanske blir en roman lite beroende på hur flitig jag är. Men jag är ärligt talat rätt nöjd med den i alla fall.

? Min kärlek till dig är ingalunda ren. Min åtrå är
sällan fri från synd. Min kärlek är uppblandad med svett, synd och
stank. Dina länder minner mig om dina kroppsvätskor. Ditt leende
påminner mig om vårens dofter. Vätskans doft. Dina starka bröst jagar
mig. Är du allt som livet var?

Ser det kalla blodet ut som dit varma
kön? Rinner ditt kön i min kropp, i min ande? Hud, avskalad från det
nakna köttet. Sprickande knoppar. Du har blivit en sjukdom, livsfarlig
för mitt system. Ditt avstånd växer med min lem. Min svaga lem växer på
dig, genom dig. Tvätta mitt sinne. Svalka min kropp med din tänkta mun,
med din tänkta tunga.

Vita tänder mot min hud. Rädda min själ. Bädda
min själ. Rädda själ. Rädd själ. Svala lakan. Din röst smeker min dröm.
Allt förbi. Du förbi. Ren kärlek. Ren avvund. Avvund till den tänkte
näste. Den som finns, men inte just nu. Som sitter, men inte nu. Du och
den värme du sparar till denne man som inte är jag. Den kyla du ger
mig. Ren kärlek. Smutsig tanke. Min tanke. Jag ger dig min tanke. Det
blir din tanke. Jag ger dig min kärlek. Det blir din kärlek?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback