Att vända på en tanke kräver lite jobb

Äh. Vilken urbota tråkig dag. Magen krånglar å det grövsta, det brinner som eld i buken på mig. Men jag får skylla mig själv. Fryser gör jag med. Inget roligt att titta på utanför fönstret. Jag har lite värk i en tå. Jag är uttråkad. Jag är nykter. Jag är ensam.

Låter det muntert? Nja, det är väl inte toppen precis men vad fan. Det kunde vara så mycket värre. Jag gör det bästa av det hela och ligger på sängen och lyssnat till musik, plöjer genom internet och bläddrar fram och tillbaka i nya Café. Inte så illa alls. Det magonda tar jag som något positivt. Det kanske gör att jag går ner nått kilo, vem vet? Fryser gör man inte under täcket. Jag får väl skita att titta ut genom fönstret om det nu är så tråkigt där ute. Mot värk i tån finns det Alvedon. Uttråkad? Tja, sånt är det vissa dagar bara. Bättre det är ihjälstressad. Nykter? Jo, lite boring sådär men bara bra för mig. Ensam? Tja. Men, jag slipper trängas i alla fall.

Så kan man också tänka. Det kräver lite ansträngning men det går det med.

Så, jag ska glädjas åt mitt magonda, tåonda, tråkighet och njuta av ensamheten.

Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback