Mellansnack

"Kom karln någonsin ut tro eller lade han sig att sova igen". Svaret på den frågan är att visst kom jag ut. Och lika tradigt som det är att sätta igång påkarna lika frigörande för tankarna är det att promenera.

Så nu är jag en röd lök, två paket cigaretter och en liter mjölk rikare. Jag kan inte påstå att maten direkt trängs i kylskåpet.

Nu ska det fifflas och donas i väntan på mörkret. In i duchen, byta kläder. Göra mat. Klappa katten. Pyssla och fixa kort sagt. Sen väntar en kväll i lugnets tecken. Hade jag tänkt mig i alla fall. Men det klart skulle det ramla in någon vacker mörkhårig dam i passande ålder genom dörren så skulle jag kunna tänka mig att omvärdera min ståndpunkt.

Men, risken är nog liten så jag fortsätter väl att planera för en lugn kväll. I morgon har jag ju den där bussresan att tänka på. Yippe. Lilla jag får åka buss. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback