En vilsen makaron

Skräp har en vidunderlig förmåga att transportera sig över stora områden utan att man kan förklara hur det går till. Just som jag satt här i vardagsrummet framför datorn så tittade jag ner på golvet och fann en ensam övergiven torr liten makaron. Alldeles alléna i världen låg den där helt försvarslös.

Men hur i hela fridens namn har den hamnat där. Jag kan för mitt liv inte påminna mig att jag skulle ha inmundigat några makaroner i vardagsrummet. Nä, jag kan inte ens komma på att jag överhuvudtaget ätit nått alls i sagda rum.

Så, varifrån kom då den lilla makaronen? Hade den hoppat ur lådan i skafferiet och börjat vandra på egen hand? Vill jag verkligen ha makaroner som rymmer sin kos?

Det hela är ännu ett av livets små mysterier som man kan grunna livet ur sig för att finna lösningen på. På något sätt har denna makaron studsat ur sin förpackning, ut ur skafferiet, ner på golvet i köket och ut till vardagsrummet. Helt utan min hjälp. Jag har dessutom väldigt svårt att tro att Chips skulle ha något med saken att göra. Hon är ju annars förklaringen till mycket i världen. Till exempel att det ligger kattsand i hela hallen eller att man snavar på leksaksmöss när man stapplar ut till toaletten mitt i natten. Men detta kan jag knappast skylla på henne.

Nä, jag får helt enkelt acceptera att vissa saker bara sker, helt utom vår kontroll och att denna vilsna makaron är en sådan sak.

Men knepigt är det.

Kommentarer
Postat av: anna

Jahaaa, du. Makaronerna såhär års är inte att leka med inte. Mina makaroner fick jag låsa in för att de inte skulle ut och föröka sig...;)

2008-05-08 @ 14:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback