Henke i truppen, vem kunde tro det?

Oj då. Folkäre, ja nästan helgonförklarade Henke Larsson är tillbaka i Svenska landslaget. Fan vet vad man ska tycka om det. Alltså, missförstå mig inte nu. Henke, eller Henrik som han väl måste heta kan jag tro, är en gudabenådad fotbollspelare. Nope, han är ingen Zlatan, ingen Pelé. Knappt en Larsson. Men förbannat duktig och framförallt en man med oändlig fotbollsvisdom som efter vad jag förstått kan skapa lugn i det allra mest skakiga fotbollshjärta.

Men jag vet inte. Ärligt talat jag vet inte. Landslaget har klarat sig hyggligt, för att inte säga bra med tanke på att vi faktiskt är ett land med bara 9 miljoner innvånare, utan Herr Larsson. Kommer laget bli bättre med honom i truppen? Jag hoppas det. Men jag vet inte. Men vi får hoppas att han kan visa att Lagerbäck hade rätt ännu en gång.

I vilket fall som helst så är det snart fotbollsfest. Bara det gör ju att man kan bli på gott humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback