Pinsamma jag

Hua så pinsamt. Jag var på apoteket här i Viskafors för att hämta ut mediciner som jag hade beställt. Tabletterna fanns där men inget recept. De frågade om jag hade fått receptet när jag var på apoteket (de skriver ju ut dem elektroniskt nu för tiden så att de kan skriva ut det på receptblock på apoteket). Nope, svarade jag självsäkert.

Följden blev att den stackars apotekaren ringde runt halva stan på jakt efter mitt recept men inget fanns att finna och jag kunde inte få min medicin. Som tur är så är det inte en av de viktigare läkemedlen så det gör inte så mycket.

Men döm om min förvåning när jag kom hem och fann sagda recept bland alla andra som jag har. På måndag är det jag som lägger in mina recept elektronikst hos apoteket så slipper jag tänka på det där överhuvudtaget.

Men så pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback