Pyssel med smått och gott

Chips, katten tycker nog att jag sitter vid datorn för mycket och ägnar för lite tid åt hennes välfärd för hon har börjat hoppa upp på tangentbordet och sedan lagt sig där bäst som jag sitter och skriver. Så jag ska fatta mig kort.

Mobila kom ut och drug ut mig i solskenet och vi tog en fika på Visaforgs lilla minitorg. Vi kom överens om att det såg fint ut på torget, för det gör det. Litet men mysigt och prunkande.

Nu ska jag strax ge mig i lag med kartongerna i lilla sovrummet. Kom på att de där boklådorna som ajg inte kan packa upp kan jag ju alltid ställa in i klädkammaren så kommer de ur lilla sovrummet. Men först får jag nog ta en kopp kaffe till och se om jag kan hitta något att äta. Det ska bli ett nöje att åka och handla lite senare. Storhandligen tar jag i morgon när jag ändå är i La Stada Borås för att gå på terapi. Men lite mjölk och nått att knapra på tänkte jag köpa. Och en såndär snordyr liten burk med gourmékattmat till Chips. Det är ju inte bara husse som ska ha det bra.

En tvättid ska jag sätta upp med nu när jag har råd att köpa tvättmedel. Renbädda sängen behöver jag göra med. Det är konsigt med det har blivit betydligt mer fart på mig sedan jag fick höja min medicinering men samtidigt har jag blivit mer trött. Så jag har två lägen. På eller av. Ingen dimmer där inte.

Dammsuga tänker jag göra i morgon istället när jag har sölat färdigt med pappkartongerna och allt vad det är. Det är bara på toa jag måste dammsuga idag så att kattsanden som ligger på golvet inte sprider sig över hela lägenheten.

Så. En kopp kaffe så är allt helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback