Slutet och en ny början

Jodå. Jag landade på fötterna igen åter en gång till. Nu har jag även fått ordning på hur jag ska få mitt nya skåp från stugan till mitt kök och även bli av med den förhatliga soffan.

För det är så att i morgon skrivs det kontrakt på det lilla träslottet och det enda som är kvar därnere är ett skåp som jag ska ha och några av mina verktyg. Så min morbror, jag, Polare R och möjligen Kusin Esko om han vill ska se till att allt flyter på och iväg till dit det ska. Då kan jag passa på att göra mig av med alla tomkartonger med eftersom vi ändå ska till återvinningscentralen.

Det där med stugan känns inte alls bra måste jag erkänna. Jag hade väl inte trott att allt skulle gå så fort så jag hade planerat en sista natt därnere. Men nu är det försent. Men alla tusentals minnen av händelser, dofter, solvärme eller gnistrande snö, människor som kommit och gått, otaliga midsommrar och allt annat som jag förknippar med stugan finns ju kvar förstås.

Nä, nu ska jag sitta och bara ta det lugnt och se om jag kan hitta någon att snattra på nätet med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback