En stilla lördag

Hur gick det till? Jag somnade banne mig igen, när jag låg och bligade i dagens lokalblaska. Herreje. Jag vaknde inte förrän 20.30, helt yr i bollen och väldigt förvånad över att jag somnat. Det måste vara alla de där åren när jag inte kunde sova som kommit i kapp mig.

Kvällen har ägnats åt att titta på tv med ett halvt öga. När väl isdansen är över ska jag fixa lite tacos och låtsas att jag inte är ensam när jag smaskar i mig av allt det goda. Jag är sådär förbannat tråkigt spänd idag. Hela vänster sida, från foten upp till hjässan värker och det har domnat lite här och var. Klart störande måste jag erkänna. En massage skulle sannerligen inte vara fel. Men det kan man ju bara drömma om, i alla fall så länge jag inte lyckas få Chips, katten, att lära sig att massera. Fast det är frågan om hon ens skulle vilja det även om hon kunde. Just nu så ligger hon i dvala i sin fåtölj och struntar fullständigt i vad husse pysslar med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback