Ett under på tv

Vad är det som händer i världen egentligen? Jag sitter i godan ro och smuttar julmust medan jag tittar på Idol på Tv4. De sjunger och trallar och det är så mysigt som helst. Tills den där lilla mesproppen Johan öppnar munnen och bräker för full kraft. Jag rynkar pannan, sänker ljudet. Funderar på att gå och ta en cigg så att jag slipper misshandla öronen på detta obehagliga sätt. Men helt plötsligt gör han en helt oväntad manöver. Han sätter sig på knä längst fram på scenen och döm om min förvåning när fjortisarna nästintill sväljer tungorna av iver att skrika allra högst. En liten tösabit skriker, gråter, hojtar och slänger med hela kroppen som om hon råkat ut för ett svårt ep-anfall.

Varför? Det kan ju inte på något som helst vis handla om sex-appeal. Jag menar, karln är ju så spröd och pubertal att jag tvivlar på att karln ens har ett kön. Defentitivt inga testiklar. Så det måste vara nått annat. Sången? Nä, tror inte det va. Att han är söt? Jo, det får jag ju hålla med om att han är. Söt som socker. Men det finns många söta små pojkar som inga flickor skriker sig fördärvade för.

Jag fattar inte, jag bara fattar inte.

Alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback