Full fart minsan

DAMN! Nu har han kommit igång, gamle WoBlaren. Jag har satt på ett stycke maskin med tvätt, varit i mitt källarförråd och efter mycket, säger mycket, bökande och stånkande fått fram en adventsljusstake. Först fick jag riva fram halva östeuropa, krypa över det som fanns kvar och det var en hel del, sträcka mig allra längst in i förrådet och med fingertopparna lirka fram ljusstaken och min lilla minigran som jag tog fram med eftersom jag inte har den allra minsta lust att utföra samma operation en gång till. Sen var det bara att göra samma sak fast precis tvärtom. Alltså krypa ut, nödtorftigt ställa tillbaka allt det jag i min iver rivit ut och sedan slänga igen dörren och hålla den stängd med hela min kropppstyngd medan jag kämpade med att få låset på plats.

När jag kom upp i lägenheten så letade jag fram min andra ljusstake som låg betydligt mer åtkomlig i den stora garderoben och satte upp denna med en gång. Så nu var jag nog först med ljusstake i fönstert i hela Viskafors. Men jag tänkte att efter allt det slitet för att få fram eländet så var det lika bra att belöna sig med en spirande julkänsla med en gång. Givetvis så funkade inte den staken från källaren så jag får troppa av till affären och köpa lampor. Men det brådskar ju inte precis.

Så, nu sitter jag och väntar på att maskinen i källaren ska bli färdig så att jag kan hänga upp tvätten på tork. Efter det ska jag börja städa tänkte jag. Jajamen, full fart hela tiden. Men jag passar på att vila lite efter allt slit med källarförrådet. Låta svetten torka så att jag inte går och blir förkyld igen. Det är märkligt vilken skillnad det gör när jag tar mina sömntabletter. Jag sover som en gris helt utan de sedvanliga mardrömmarna och vaknar pigg och alert.

Jaja, det blir väl bra med det kan jag tro. Nu ska jag slurka i mig en kopp kaffe, röka en av mina livsfarliga cigaretter och fundera på vad jag ska äta idag. Alltså, vilken smak jag ska välja på nudlarna. Biff, räkor eller champinjoner :-)

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Biff tycker jag är godast :D

Jösses, det var inte igår jag åt nudlar kan jag säga! Borde nog plocka fram den gamla fina traditionen igen nu när jag är så fattig.



Ah, min tanke när jag väl masat mig upp efter tolvslaget och insåg att jag vaknat upp till ytterligare en GRÅ dag var att "nä nu plockar jag ner mina adventsljusstakar och julstjärnan från vinden och sätter upp IDAG", och kan du så jag jag :)

Ska bara äta frukost först.....klockan är kvart i två :D

Postat av: Miss Borderline

Kan du så KAN jag, ska det ju va :P

Jag lider väl av nån slags hybris idag eller nåt eftersom jag skriver jag jag :D

2008-11-28 @ 13:45:58
URL: http://jonna2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback