Kanske skulle man bli sexmissbrukare?

Abstinensen kommer och går. Jag borde nog få i mig nått att äta och ta en rejäl dubbeldos av mina vitaminer, Mivitotal, som inehåller det mesta. Dubbel dos vore nog inte dumt efter den här veckans dränering av kroppen och alla gifter som ska ut. Men så länge så småsippar jag på en öl för att inte hamna på noll i promille och chocka kroppen. Den processen får ske i natt när jag förhoppningsvis sover. Jag ska ta mina insomningstabletter och dessutom mina sömntabletter så får vi se om jag inte kan sova bort skiten. Sen får jag nog tänka mig att sova lite då och då i morgon med. Men sen borde det vara ok igen. Det kunde varit värre. Jag har varit med om fan så mycket värre när jag balanserat på gränsen mellan psykos och verklighet. Denna gången har jag hållt mig från allt annat än folköl, men det klart, har man druckit konstant i 6 dagar så tar det sin lilla stund att ta sig ner igen.

Jajaj, jag går i samma fälla hela tiden verkar det som. Lär mig inte alls. Eller i alla fall förbannat långsamt. Men nu måste jag in med rena prover så nu är jag tvungen att hålla mig nykter och det kanske vore ett bra tillfälle att börja med antabus igen om några dagar när allt gått ur kroppen. Så kanske jag kan hålla mig en längre tid i alla fall. Tänk vilka märkliga problem man ställs inför som alkoholist. Och att man kan resonera så här vaket kring det hela och ändå vara så dum? Jag vet ju vad som gäller, det förstod jag väl för flera år sedan. Men det är så förbannat svårt att inte sträcka ut handen efter sin "medicin" när ångesten börjar riva i kroppen. Men det är väl dags att skaffa en ny medicin kan jag tro. För denna lär ju ta död på mig om jag inte slutar. Helt. Kanske skulle man bli sexmissbrukare? Det verkar trevligare på något sätt än detta eviga nedtrappande.

Får fundera på det där märker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback