En bättre värld

Jag vet inte. Men känns det inte som om världen andas lite nytt? Eller är det bara min naivitet som talar. Men jag vet inte. jag kan se hur mitt liv blev annorlunda för exakt 8 år sedan. Jag hade redan gjort många misstag men det var först då jag fick börja betala för dem efter 10 års total framgång. Nå, sade han konspiritoriskt, har det inte samband med GWB? Har inte världen blivit en sämre värld sedan axelryckaren och skumskallen Jojje tog plats i Vita huset? Visst har han haft mycket elände att slåss mot som den berömda terrorismen. Den som än så länge gett ett, säger ett, anfall mot USA. Medan landet kastats ut i två krig som kostat mäniksolliv och pengar. Enorma pengar. Pengar som dränerat världens största ekonomi på kraft och som världen nu får betala för.

Tja, jag vet att det är en enkel och förenklat sätt att se på det hela.

Men känns det inte bättre att fått en president med en tanke bakom orden? Jag vet inte. Men det känns så mycket bättre. Trots att tiderna är mörkare än de varit på årtionden.

Här i landet har vi FRA eller dess lilla barn att slåss mot. Jag är för en lösing på att artister ska få betalt för det som de gör. Självklart. Annars faller ju liksom hela iden med upphovsrätt. Men att rota i min dator, i mitt liv? No way. Men det löser sig. Trots att Alliansen går frammåt och oppositionen ger intryck av att vara allt mer inkompetent för varje dag. Jag tror det. Jag vet inte, jag har goda vibbar. Precis som jag haft dåliga vibbar i 8 år nu. Världen kanske blir lite snällare, lite mer tålmodig, lite mer tolerant.

Eller så är det jag som yrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback