Att slösa en lördag

Oh vad gott jag somnade. En riktigt lördagstupplur. Nu sitter jag och försöker bli tillräckligt trött för att somna igen. Men det ska nog gå kan jag tro. Känner inte alls för den här dagen måste jag erkänna. Vill helst bara sova bort den och än så länge har jag ju lyckats. Jag är hungrig som bara den men har ingen mat hemma. Kanske dags för lite nudlar igen? En klart underskattad maträtt, nudlar. Jag har redan skopat i mig en portion men kan lätt stoppa i mig en till har jag en vag aning om.

Nä, det får nog bara kan jag tänka. Bättre att sova då. Sova, drömma och låta tiden gå. Förut när jag sov så hade jag en helt knasig dröm. Jag var John Lennon och dog inte av en mördares kulor utan av en snöplog. Jag åkte i en faslig fart nerför det som kallas Björbobacken här i Borås. Ut på gatan och vips var där en snöplog och jag gick ett bittert öde tillmötes. Men mellan varven så blev jag skjuten med så det var ingen ordning på drömmen. Men det otäcka med det hela var den där tanken jag hela tiden hade innan jag gick mitt öde tillmötes. "Nu dör jag" och så dog jag. Hua. Jag hoppas att jag slipper vara så medveten om att jag ska dö när jag väl måter mitt öde. Helst vill jag dö som mycket gammal och få glida in till den eviga sömnen helt mjukt och stila.

Jajja, förhoppningsvis så är det många år tills dess. Jag har en hel massa lördagar att slösa bort tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback