Att det sak vara så förbannat svårt

Nähä. En sån dag igen. När allt går som i slowmotion och jag inte lyckas rycka upp mig själv hur mycket jag än drar mig i håret. Jag vandrar mellan köket och vardagsrummet, och inte mycket mer än det. Men jag bara måste få lite fart på mig för såhär kan jag då rakt inte ha det en dag till. Det går väl ann att inte få något gjort en dag, men två dagar i rad. Nä, då blir jag bara irriterad på mig själv.

Så det gäller att jag lyckas tysta den där rösten i huvudet som säger att jag ska smyga ner under täcket igen och sova bort resten av dagen. Jag tror jag ska börja med en enkel sak, som att få på mig lite kläder. Det borde ju inte vara helt omöjligt kan jag tycka. Sen när det är gjort så kanske det känns bättre. Så kanske jag får upp farten av mig själv utan att behöva gräla på mig själv allt för mycket.

Men det blir ingen påklädning om jag sitter här och knattrar så det är väl lika bra att slita sig från datorn till att börja med. Jag ska ge mig själv en belöning i form av en kaffe och en cigg när jag väl fått bort baken från fåtöljen och in i köket. Sen så jäklar. Sen ska jag sätta igång.

Minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback