Chrome

Det har väl knappast undgått någon med det minsta datorintresse att Google har släppt en egen webbläsare, Google Chrome. Behövs det verkligen en webbläsare till? Trodde nästan att marknanden var mättad på sådana, men det kanske bara är som jag inbillar mig. Visserligen är jag lite sugen på att ladda ner den bara för att prova men jag tror jag avstår. Eftersom det är en betaversion (alltså att den är under utveckling och inte färdig än) så vet man aldrig vad den kan ställa till med i datorn,

Själv kör jag Firefox tillsammans med 22 % av datoranvändarna. De allra flesta kör med Internet Explorer och det kanske inte är så konstigt eftersom det redan ligger installerat på datorn när du packar upp den ur lådan från affären. Men jag upplever Firefoxen som både bättre rent användarmässigt och framförallt snabbare på att visa sidorna.

Men nu väntar vi med spänd förväntan på IE8 som ska komma ut snart. Då kanske det blir läge att byta tillbaka till Explorern igen, men det tar vi då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback