Lite pyssel

Hua vad jag fryser. Det känns lite som att den där sömnturen i skogen har satt sig i kroppen på mig för jag riktigt fryser inombords. Känner mest för att brotta ner mig själv under täcket i sängen. Eller ännu bättre, ett varmt bad. Den som bara hade badkar. Men men. Något sådan har jag inte så jag kanske får nöja mig med en dusch. Det är ingen dum idé överhuvudtaget eftersom jag fortfarande sitter i samma kläder som jag tog på mig i lördags. Äckelpäckel.

Sen var det ju det här med mat med. Fasen, jag borde kanske äta nått? Frågan är bara vad det skulle vara. Idag är en sån dag när man skulle vara snuskigt rik och kunde ha betjänter och sånt så att man kunde ringa i en liten klocka så kom det in en glad figur med varm soppa till husbonden.

Men det är ju ingen risk att jag får. Nä, ska det ätas så får jag allt fixa det själv. Det lutar åt bacon och stekt ägg. Flottigt och gott så här när man fortfarande lider av sviterna efter ett riktigt 50-års kalas. Fansen jag börjar tro att jag kommer vara bakis fram till jul eller nått sånt. Men det rättar väl till sig till slut kan jag tro.

Ikväll är det Poiriot på tv, det får jag inte missa. Lite lagom avkopplande att titta på sådana där välgjorda Brittiska serier. De kan sin teaterkonst där över.

Nä usch och fy vilken dag det är än så länge. Jag måste ta tag i mina räkningar med. Det lär inte bli många ören över efter att alla räkningar är betalda. Men skit samma. Jag behöver inte mer än till cigg och kattmat så det är väl bra med det kan jag tro. Nu tror jag att jag ska sätta på en kanna kaffe och sätta mig till ro i köket och bara ta det lugnt under fläkten med en cigg och en kopp svart härlig java. Jag låter problemen stiga till taket med en cigg eller två. Allt elände i livet ställer jag på paus så länge. Sen blir det som det blir. En del bloggar måste jag läsa i kapp med. Så jag har lite pyssel att fixa med.

Gott så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback