Pillerthriller

Tusan vad det regnar ute. Det fullkomligt vräker ner. Jag är glad över att jag slipper ta mig ut idag utan kan sitta här i min lilla lägenhet och ha det gott. Ångesten håller sig än så länge långt borta, men jag tog av mina lugnande för att stämma i bäcken.

I morgon måste jag få kontakt med någon på psyk för det har blvit lite fel på receptet. Det är 30 tabletter i burken, jag ska ta 4 om dagen men kan bara hämta ut nya mediciner vart 10:de dag. Så det fattas ju piller för några dagar där. Så det får jag ringa om i morgon. Samtidigt så ska jag förhöra mig om det kan vara så att jag kan höja dosen till 50mg x 4 för jag känner att jag når inte hela vägen fram med 25mg x 4. Tja, då har jag ju nått att göra i morgon, bara en sån sak.


Kommentarer
Postat av: ak

du har väl bara ätit medicinen i en vecka? Det tar väl ett tag att vänja kroppen vid just den medicinen, så varför höja redan?

2008-09-07 @ 12:53:05
Postat av: WoB

Nä, detta är egentligen en vanlig allergitablett som man kommit på funkar som lugnande med. SÅ nu används den mest som lugnande. Men det behöver man inte vänta på effekten i flera veckor som med antidepp utan verkan kommer efter 20 minuter eller nått.

2008-09-07 @ 18:07:27
Postat av: Miss Borderline

Som jag skrev i en kommentar låååååångt ner idag, tänk på att en av biverkningarna (vid överdosering) är kramper i musklerna (vet dock inte hur stora doser det ska till för att man ska riskera det), och det är INTE kul....så kanske ska ta det lite piano iaf, men prata med läkaren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback