Tankar huller om buller

Jag funderar på att bjuda mig själv på något trevligt idag, för att liva upp mig själv liksom. En pizza kanske? Låter inte helt fel. Pengarna ramlar ju ner över mig på fredag och jag har fortfarande kvar lite så att jag klarar mig med cigg och mjölk fram tills dess. Så kanske en sådan läkerhet skulle pigga upp mig en aning. Tröstäta är helt klart underskattat.

Jag känner att jag behöver något som lyser upp den här dagen. Men jag vet inte riktigt vad det skulle vara, förutom pizza då. Men jag tycker i min enfald att jag borde kunna hitta på något bättre än en pizza. Jag tror jag ska titta på förra veckans Poirotavsnitt som jag spelade in på datorn. Igår gick det ju inte så bra med det där när de visade ett nytt avsnitt. Men jag fattade vart vinden blåste redan från början så jag spelade in det avnittet med. Så jag har lite att titta på om jag skulle känna för det.

Något jag verkligen saknar är en soffa. Jag har ju ingen dito utan har bara två fåtöljer och det funkar ju bra det med. Tills man känner för att titta på en film, nergosad i en soffa. Då känner jag att det liksom inte räcker med att sitta rakt upp och ner utan jag vill lägga mig med lite kuddar och en filt. Men men, det lär dröja lång, lång tid innan jag har råd med en soffa. Kanske kan man hitta nått på myrorna?

Nä. Så här kan jag inte ha det. Fast i ett evigt mellanläge där jag inte får något vettigt gjort. Kanske skulle man ta en promenad, chocka kroppen med lite motion? Nja, det är frågan om jag vill det. Vädret bjuder inte på något promenadhumör precis.

Man märker att det är höst nu för nu är det kallt på nätterna. Jag sover ju alltid med ett fönster öppet, vanligtvis takfönstret. Under sommaren hade jag även det lilla fönstret öppet med. Jag sover bäst när det är lite svalt i rummet. Men nu så önkar jag att man hade någon betjänt som kunde komma och stänga fönstret frammåt morgontimmarna så att rummet hann värmas upp igen tills man skulle gå upp, för det var väldans vad kallt det blir. Jag ligger med täcket upp över hela mig, bara näsan som sticker upp och jag önskar att någon kunde komma med en värmelampa när jag ska upp.

Jaja, det där är värdsliga problem. Det är märkligt vad lätt det är att finna problem men inga lösningar när man är på det här humöret. Nä, jag får ta en kopp kaffe till, en cigg och sedan ska jag dra fram dammsugaren för att dammsuga badrummet där det ligger en massa kattsand på golvet. Kanske orkar jag ta hela lägenheten när jag ändå är i farten? Nja, vet inte om jag är på städhumör idag. Kanske sparar jag den godbiten till en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Har en TV i storarummet som jag i princip aldrig använder eftersom jag har en TV framför sängen oxå....

Alltså när jag sover.....nu tex har jag på mig två långärmade tröjor, pyjamasbyxor, duntofflor och så ligger jag under ett tjockt täcke OCH en tjock, varm ullfilt på det!! Jag som alltid sov naken förr, nu skulle jag frysa ihjäl (ja iaf när jag sover själv, sover man tillsammans med nån blir det ju varmare).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback