Trött och uppsnurrad

Höll på att snurra upp mig totalt. Ångesten började krypa på ett obehagligt sätt på mig, innanför huden, i bröstet, i munnen på mig. Så jag tog allt av vad jag har som kan lugna ner mig lite men det blev nog lite väl bra för nu börjar jag känna mig helt snurrig i planeten. Fast bättre det än ångest. Det värsta är att ångesten inte har lugnat ner sig något nämnvärt, den sitter i bröstet på mig och väntar på att blomma ut i full prakt. Svartklädd med blanka skor och pomaderat hår sitter den och väntar på att mina försvarsmurar ska krackelera och falla sönder så att den kan ta över hela min existens.

Men fan heller. Inte idag, inte nu. Jag ska försöka samla ihop mig så att jag kommer till apoteket och affären. Behöver köpa mjölk till kaffet och cigg. Sen är det vila som gäller känner jag, det blir nog ack så ansträngande att ta sig den lilla rundan mellan Apoteket och affären och hem igen. Hela kroppen går på övervarv fast jag är snortrött på grund av de lugnande. Verkar som om inget biter längre på ångesten, den överlever alla sätt jag försöker tra kål på dem med. Det enda som fortfarande funkar är alkohol, men dricker jag det så kommer det ju surt efteråt i form av ännu värre ångest så det är inte ett val jag tänker göra idag. Även om det är lockande att köpa bara några stycken så att kroppen gick ner i varv. Men jag vet hur det slutar. Jag köper, dricker och går och köper mer och sen vaknar jag som ett vrak i morgon. Nä, den vägen går jag inte idag.

Men jag hoppas mycket på de nya tabletterna. Kanske är de vad jag letat efter. Det är ju ändå ett antal psykiatrer och kunnig personal som lagt sina huvuden i kors för att komma på att det är dessa tabletter jag ska ha så jag får lita på att de vet vad de gör. Något annat val ser jag mig inte ha.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Ärligt talat tycker jag det är konstigt att du inte fått Lergigan förut!! Förvisso är det ju egentligen en antihistamin, men det brukar ju vara bland det första dom prövar när man har ångest!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback