Ingen bra dag

Nä. Det lutar åt att detta blir en mellandag detta med. Tror jag ska ligga så lågt jag bara kan så att jag inte triggar ångesten. Det verkar hopplöst för tillfället att slappna av ens i fem minuter. Hela jag går på övervarv och den inre stressen är precis hur stor som helst. Hela vänstra sidan av kroppen, från alla minsta lilla tån till hjässan. Ont precis överallt har jag med. Redan. Nä, det här barkar åt helvete känns det som. Men men, det är inte för sent att allt kommer ordna upp sig. Jag gör så gott jag kan för att slappna av i alla fall.

Chips, katten, ligger ihoprullad på sin fåtölj och verkar strunta fullständigt i vad som händer i världen. Jag tror jag ska anamma samma förhållningssätt till tillvaron som hon har. Idag ska jag vara nöjd om jag får lite mat i magen, en skön sovställning och bara sitta eller ligga och lura på världen när jag är vaken mellan varven. Inga större mål och ingen speciell mening med tillvaron förutom att ha det så gott som möjligt. Om det går.

Problemet med en sån här dag, när det känns snett redan från början är att det är så svårt att växla spår. Har man redan hamnat fel i humöret så är det själva fan att byta förhållningssätt. Det liksom bara byggs och och byggs upp ifrån själva grundkänslan och sen sitter jag helt plötsligt och hyperventlilerar och är precis under gränsen från ett fullt panikanfall. Men har jag tur så kanske jag slipper ett fullminent anfall i alla fall.

Jag kom precis på att det ju vore smart att ta mina lugnande nu, innan jag snurrat upp mig allt för mycket. Sen måste jag ringa till min kontaktperson på psyk för att kolla upp det där med sömntabletterna plus att jag måste höra efter om det verkligen är klockan 15.00 på fredag jag skulle vara där. Jag måste säga att jag verkligen längtar till läkarbesöket i oktober. Då får jag se till att det blir någon ordning på mina mediciner. Kanske har jag fel läkemedel eftersom jag mår som jag gör.

Jaja, det där reder sig väl i sista änden kan jag tro. Fram tills jag mår bättre så får jag låta dag läggas till dag och bara stå ut så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback