Ah. Hitler var ju konstnär.

Hay. Jag har äntligen fattat. Jag läser om de där "konstklantarna" som bara vill väcka tankar och skapa debatt. Så klart. Nu fattar jag att Nazisterna bara ville det samma. Hitler, den gamle spjuvern var ju konstintresserad. Han ville bara skapa debatt. Mana till eftertanke. Han menade ju inget illa. Så klart.

Det är ju det konsten är till för. Att uppröra och skapa debatt. Snacka om att de lyckades. Smälla en ruta på en spårvagn och skrämma slag på de som satt i vagnen är ju ingenting mot det.

Gudskelov att jag äntligen fattade. Jag som trodde nazzar var lite elaka. Nu vet jag bättre.

Nån konstfjant som blir upprörd av det jag skriver? Men snälla. Det är ju bara konst ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback