Luft eller inte???

Ibland har man alldeles för mycket tid över. Alltså, jag har ju alltid en massa tid över, men nu har jag vansinnigt mycket tid över. Den rinner över alla breddar och hotar dränka mig. Så jag tänker så hårt jag kan på viktiga saker.

Som vin. Alltså. En flaska vin som man öppnas skall dekanteras. Det betyder helt enkelt att man håller över det i karaff eller i alla fall låter flaskan stå nån timma utan kork. (Nä, jag vet, inte mousserande viner). Allt detta för att locka fram aromen och smaken av den ädla drycken.

Slutsats: luft är bra för vin.

Men: Sparar man vinet aldrig så kort tid så blir det surt och beskt och eländet. Samma sak händer om vinet råka få en smula luft på sig medan det ligger i någon hylla och drar.

Slutsats: luft är inte bra för vin.

MEN!!!!!!! Kan dom inte bestämma sig? Är det bra med luft eller är det inte bra med luft?

Sånt ligger jag och funderar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback